Иконите при домашния иконостас се поставят по начина, по който се разполагат в църквата, като собствениците могат да избират по свой вкус и по своите нужди какви икони, и къде да поставят. Църквата разрешава икони да красят всяка стая от дома на християнското семейство, като веднага след хола и всекидневната са детската стая, спалнята и кухнята. Хората могат да си закупят икони на светците, чиито имена носят или на други светци, които желаят да ги покровителстват.
Едни от най-почитаните икони са Чудотворната икона на Божията Майка или на светци и ангели, които покровителстват определени събития в човешкия живот или защитават от зли сили. За скорошно оздравяване християните почитат икони с лика на Божията Майка „Скоропослушница” или „Радост за всички скърбящи”. Хората, които са загубили наскоро свой много близък човек намират утешение пред икони с лика на свети мъченик Трифон. Не бива да се забравя още, че към олтара в дома, се добавя кръст или разпятие.
Много често вярващите слагат кръст над вратата в жилището. Това също е добър начин да се изрази вярата в Бог, важното обаче, и при иконите, и при кръстовете е, че те се освещават преди да се поставят в дома в източно-православна църква, където биват напръсквани със светена вода.
В специализираните църковни магазини се предлагат снимки на светци и понякога хората в незнанието си, че това е погрешно, според православния канон, ги купуват и слагат до истинските, осветени икони. Още по-далеч в заблужденията си стигат хората, които смятат, че след като фотографията по-добре пресъздава лика на светците, тя дори е по-точна от традиционните икони на платно или дърво. Църквата не е против това от тези магазини хората да си купуват църковни календари или други снимки на светци, които да поставят в дома си, но те не могат да заменят иконата и пред тях човек не може да се моли. Молитвата пред снимка в същността си е прекланяне пред човека, макар и носещ много добродетели, а молитвата към Бог се произнася само пред икона.
Според богословското учение, макар иконите да се посвещават на Бог и да са духовни по своята същност, докато не бъдат осветени, те са само творение на човека.
Благоговението, което вярващите чувстват пред иконите наподобява като емоция чувството, което изпитват много хора към други изображения, които се използват при поклонението. Редица религии, различни от християнството също имат такива възгледи и усещания по повод изображенията на техните богове.